Najczęściej zadawane pytania

Internet nie działa

Połączenie przewodowe

  • Sprawdź czy router jest włączony
  • Sprawdź czy kabel jest podłączony do routera
  • Sprawdź czy ten sam kabel jest podłączony do komputera
  • Upewnij się w ustawieniach komputera, czy DHCP jest włączone
 

Połączenie bezprzewodowe WiFi

  • Sprawdź czy karta sieciowa WLAN w Twoim urządzeniu jest włączona
  • Jeśli karta widzi Twoją sieć spróbuj się z nią połączyć – hasło znajdziesz na protokole lub pod routerem
  • Jeśli wciąż masz problemy z połączeniem kliknij „zapomnij sieć" i połącz się ponownie wpisując hasło
 

Wykonanie polecenia ping

  • Uruchom wiersz polecenia  systemu np. dla Windows: Start –> CMD –> [ENTER]

  • Wykonujemy polecenie PING

  • Otrzymany wynik zwrotny

Internet działa wolno

Najpierw wykonaj test połączenia

  • Sprawdź czy komputer jest podłączony do routera za pomocą kabla, jeśli komputer posiada również kartę WiFi wyłącz/rozłącz połączenie WiFi
  • Wyłącz wszystkie aplikacje działające w tle, jeśli nie możesz zamknąć danego zadania wejdź w menedżer urządzeń i zamknij zadanie z tego poziomu
  • Odłącz od routera wszystkie urządzenia przewodowe oraz wyłącz WiFi na urządzeniach, które korzystają z połączenia bezprzewodowego
  • Nie korzystaj z testerów prędkości, których serwery umieszczone są poza granicami Polski
  • Aby test był miarodajny i najlepiej odzwierciedlał rzeczywistość pobierz aplikację ze strony pro.speedtest.pl
  • Jeśli wynik pomiaru jest za niski w stosunku do wykupionej taryfy, odłącz kabel zasilający od routera na 30 sekund i wykonaj test ponownie.

Jeśli wykonujesz test na urządzeniu podłączonym przez WiFi i prędkości nie są zadowalające to:

  • Sprawdź czy jesteś podłączony przez WiFi na częstotliwości 5GHz, jeśli Twój komputer nie widzi tej sieci oznacza to, że karta sieciowa w Twoim urządzeniu jest przestarzała i maksymalną prędkość jaką będziesz w stanie osiągnąć to 54Mb/s
  • Podczas wykonywania testu postaraj się być jak najbliżej routera
  • Pamiętaj, że łączność bezprzewodowa nie jest doskonała przez co na jakość i szybkość połączenia ma wpływ wiele czynników zewnętrznych niezależnych od operatorów. W związku z tym, nie w każdej sytuacji zagwarantujemy Ci maksymalny transfer wynikający z zawartej umowy

Czyszczenie pamięci podręcznej DNS

  • Uruchom wiersz polecenia systemu np. dla Windows: Start –> CMD –> [ENTER]

  • Wykonaj polecenie FLUSH DNS: [ipconfig /flushdns]

  • Wynik wykonanego zapytania

Połączenie jest niestabilne

Stabilność działania usługi zweryfikuj na komputerze połączonym kablowo z routerem.

  • Zrestartuj router
  • Zrestartuj komputer
  • Sprawdź czy połączenie jest stabilne

Jeśli połączenie nadal jest niestabilne

  • Pobierz z internetu najnowsze sterowniki do swojej karty sieciowej
  • Zainstaluj je i zrestartuj komputer
  • Sprawdź swoje połączenie

Czyszczenie pamięci podręcznej DNS

  • Uruchom wiersz polecenia systemu np. dla Windows: Start –> CMD –> [ENTER]

  • Wykonaj polecenie FLUSH DNS: [ipconfig /flushdns]

  • Wynik wykonanego zapytania

Telewizja nie działa

  • Sprawdź czy telewizor jest włączony
  • Upewnij się, że do dekodera podłączone są 3 kable(zasilacz, HDMI, kabel internetowy)
  • Zrestartuj dekoder (wyjmij wtyczkę zasilającą z gniazdka – odczekaj 10-15 sekund i podłącz ponownie)
  • Sprawdź czy wyjście/source w telewizorze jest odpowiednie(HDMI „nr portu")
  • Sprawdź czy kabel internetowy podłączony do dekodera jest podłączony do odpowiedniego portu w routerze)

Telefon nie działa

  • Sprawdź czy telefon jest podłączony do zasilania
  • Upewnij się, czy kabel telefoniczny między telefonem a pierwszym portem telefonicznym w routerze(TEL1) jest podłączony

Wsparcie zdalne

Link do pobrania programu do połączenia zdalnego AnyDesk