Najczęściej zadawane pytania
Internet nie działa
Połączenie przewodowe
- Sprawdź czy router jest włączony
- Sprawdź czy kabel jest podłączony do routera
- Sprawdź czy ten sam kabel jest podłączony do komputera
- Upewnij się w ustawieniach komputera, czy DHCP jest włączone
Połączenie bezprzewodowe WiFi
- Sprawdź czy karta sieciowa WLAN w Twoim urządzeniu jest włączona
- Jeśli karta widzi Twoją sieć spróbuj się z nią połączyć – hasło znajdziesz na protokole lub pod routerem
- Jeśli wciąż masz problemy z połączeniem kliknij „zapomnij sieć" i połącz się ponownie wpisując hasło
Wykonanie polecenia ping
- Uruchom wiersz polecenia systemu np. dla Windows: Start –> CMD –> [ENTER]
- Wykonujemy polecenie PING
- Otrzymany wynik zwrotny
Internet działa wolno
Najpierw wykonaj test połączenia
- Sprawdź czy komputer jest podłączony do routera za pomocą kabla, jeśli komputer posiada również kartę WiFi wyłącz/rozłącz połączenie WiFi
- Wyłącz wszystkie aplikacje działające w tle, jeśli nie możesz zamknąć danego zadania wejdź w menedżer urządzeń i zamknij zadanie z tego poziomu
- Odłącz od routera wszystkie urządzenia przewodowe oraz wyłącz WiFi na urządzeniach, które korzystają z połączenia bezprzewodowego
- Nie korzystaj z testerów prędkości, których serwery umieszczone są poza granicami Polski
- Aby test był miarodajny i najlepiej odzwierciedlał rzeczywistość pobierz aplikację ze strony pro.speedtest.pl
- Jeśli wynik pomiaru jest za niski w stosunku do wykupionej taryfy, odłącz kabel zasilający od routera na 30 sekund i wykonaj test ponownie.
Jeśli wykonujesz test na urządzeniu podłączonym przez WiFi i prędkości nie są zadowalające to:
- Sprawdź czy jesteś podłączony przez WiFi na częstotliwości 5GHz, jeśli Twój komputer nie widzi tej sieci oznacza to, że karta sieciowa w Twoim urządzeniu jest przestarzała i maksymalną prędkość jaką będziesz w stanie osiągnąć to 54Mb/s
- Podczas wykonywania testu postaraj się być jak najbliżej routera
- Pamiętaj, że łączność bezprzewodowa nie jest doskonała przez co na jakość i szybkość połączenia ma wpływ wiele czynników zewnętrznych niezależnych od operatorów. W związku z tym, nie w każdej sytuacji zagwarantujemy Ci maksymalny transfer wynikający z zawartej umowy
Czyszczenie pamięci podręcznej DNS
- Uruchom wiersz polecenia systemu np. dla Windows: Start –> CMD –> [ENTER]
- Wykonaj polecenie FLUSH DNS: [ipconfig /flushdns]
- Wynik wykonanego zapytania
Połączenie jest niestabilne
Stabilność działania usługi zweryfikuj na komputerze połączonym kablowo z routerem.
- Zrestartuj router
- Zrestartuj komputer
- Sprawdź czy połączenie jest stabilne
Jeśli połączenie nadal jest niestabilne
- Pobierz z internetu najnowsze sterowniki do swojej karty sieciowej
- Zainstaluj je i zrestartuj komputer
- Sprawdź swoje połączenie
Czyszczenie pamięci podręcznej DNS
- Uruchom wiersz polecenia systemu np. dla Windows: Start –> CMD –> [ENTER]
- Wykonaj polecenie FLUSH DNS: [ipconfig /flushdns]
- Wynik wykonanego zapytania
Telewizja nie działa
- Sprawdź czy telewizor jest włączony
- Upewnij się, że do dekodera podłączone są 3 kable(zasilacz, HDMI, kabel internetowy)
- Zrestartuj dekoder (wyjmij wtyczkę zasilającą z gniazdka – odczekaj 10-15 sekund i podłącz ponownie)
- Sprawdź czy wyjście/source w telewizorze jest odpowiednie(HDMI „nr portu")
- Sprawdź czy kabel internetowy podłączony do dekodera jest podłączony do odpowiedniego portu w routerze)
Telefon nie działa
- Sprawdź czy telefon jest podłączony do zasilania
- Upewnij się, czy kabel telefoniczny między telefonem a pierwszym portem telefonicznym w routerze(TEL1) jest podłączony
Wsparcie zdalne
Link do pobrania programu do połączenia zdalnego AnyDesk