Pozycjonowanie strony www
Jeśli chcesz zaistnieć w Internecie, musisz pozycjonować swoją stronę internetową. Z roku na rok liczba polskich internautów rośnie. Ponad miliard użytkowników korzysta z samego wyszukiwania Google co miesiąc, co stanowi 93% wszystkich użytkowników wyszukiwarek internetowych. Jest to najlepszy przykład tego, jak ważne jest, aby nasi klienci znaleźli naszą stronę w wynikach wyszukiwania, gdy prowadzimy działalność internetową.
Jak wygląda pozycjonowanie?
Strategia marketingowa znana jako pozycjonowanie stron internetowych ma na celu zwiększenie widoczności i pozycji witryny internetowej w wynikach wyszukiwania (znanych również jako strona wyników wyszukiwania — SERP — Search Engine Results Page) dla określonych słów kluczowych.
Wyszukiwarki internetowe tworzą indeksy stron na podstawie treści, szybkości ładowania, bezpieczeństwa i użyteczności dla celów wyszukiwania danej frazy kluczowej na konkurencyjnych stronach internetowych. Roboty indeksujące, znane również jako crawlery lub boty, generują listy wyników wyszukiwania dla Google i innych wyszukiwarek internetowych. Algorytmy wyszukiwarek przetwarzają i wartościują zebrane dane, aby ustanowić rankingi stron, które odpowiadają na zapytania użytkowników.
Optymalizacja w strategii pozycjonowania i pozycjonowaniu
W wielu przypadkach termin „pozycjonowanie” jest błędnie utożsamiany z „optymalizacją SEO”, czyli optymalizacją pod kątem wyszukiwarek internetowych. W rzeczywistości jest on znacznie szerszy. Chociaż działania SEO są zwykle wykonywane w ramach strategii pozycjonowania stron, zwykle nie są one wystarczające do poprawy pozycji stron w wynikach wyszukiwania.
Optimization Search Engine Optimization obejmuje techniki optymalizacji stron internetowych w celu poprawy działania wyszukiwarek internetowych, w tym optymalizację techniczną, która obejmuje strukturę kodu i treści serwisu. W następnych częściach artykułu szczegółowo omówimy elementy SEO.
Działania SEM i pozycjonowanie w wyszukiwarkach
Terminy Search Engine Marketing (SEM), który oznacza marketing prowadzony w wynikach wyszukiwania, są również nierozerwalnie powiązane z SEO i pozycjonowaniem. SEM obejmuje działania SEO, reklamy płatnej (PPC – Pay Per Click) i pozycjonowania. Pozycjonowanie SEM koncentruje się głównie na pozyskiwaniu i monetyzacji ruchu na stronie internetowej.
W jaki sposób SEM różni się od SEO? SEM obejmuje działania SEO w szerszym kontekście. Przyjęło się mówić, że SEM jest równoważny SEO i PPC, aby wyraźnie pokazać związek między tymi obszarami działań.
W jaki sposób działa pozycjonowanie stron internetowych?
W jaki sposób możesz poprawić wyniki wyszukiwania pod określonymi frazami kluczowymi? Pozycjonowanie strony internetowej to proces, który ma na celu poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Polegają one na dążeniu do poprawy każdego elementu, który wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce. Te czynniki, które zostaną szczegółowo omówione w dalszych częściach artykułu, mają wpływ na sposób działania strony internetowej www, treści, które na niej są publikowane, a także na jej popularność wśród użytkowników.
Wpływ pozycjonowania wyników wyszukiwania na liczbę kliknięć
Jakie konkretne korzyści możemy osiągnąć, jeśli nasza witryna będzie umieszczana na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania? To, ile osób wejdzie na naszą stronę ze strony wyników wyszukiwania na określone słowo kluczowe, zależy od dwóch rzeczy:
– hasła wyszukiwarki,
– pozycja strony w wynikach wyszukiwania.
Biorąc pod uwagę powyższe dane, należy zauważyć, że metoda wyświetlania wyników wyszukiwania Google, znana jako „ciągłe przewijanie” (z ang. „continuous scrolling”), ma na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych do wyników wyszukiwania na komputerach osobistych. Mobilne wersje wyników wyszukiwania nie dzielą się na poszczególne strony. Zamiast tego możesz przewijać cztery strony desktopowe, zanim wyświetli się przycisk „Pokaż więcej”, który pozwala na dalsze przewijanie. Możliwe jest wyświetlenie sześciu stron za pomocą wyników desktopowych Google, co może zwiększyć liczbę kliknięć w kolejnych pozycjach. W chwili pisania artykułu zmiany zostały wprowadzone w wersji wyszukiwarki dla Stanów Zjednoczonych; jednak w niedługim czasie mają być wprowadzone również w wersjach dla innych krajów.
Jak wyszukiwarka działa?
W wyszukiwarce Google wpisujemy dowolne hasło i otrzymujemy listę stron internetowych, które Google uważa za najbardziej dopasowane do zapytania i celów wyszukiwania użytkownika. Google musi dobrze „rozumieć” treści w Internecie, rodzaje zapytań i intencje poszukujących, aby możliwie najlepiej dostosować wyświetlane listy witryn internetowych do zapytania. Ponadto ze względu na przydatność i wartość użytkownika wyszukiwarka musi błyskawicznie sortować i pozycjonować dane z sieci w wynikach wyszukiwania.
W wielu przypadkach pojedyncze wyszukiwanie w zupełności wystarczy, aby znaleźć informacje na temat wpisanych słów kluczowych, a wyszukiwarka stara się rozwiązać nawet najdrobniejsze problemy. Z tego powodu Google wspiera zamieszczanie treści o wysokiej jakości, które odpowiadają intencjom wyszukiwania użytkownika i stale poprawia swój system indeksacji.
Indeksowanie stron to proces dodawania stron WWW do dużej bazy danych, takiej jak indeks Google, poprzez skanowanie i analizę systemowych plików zamieszczanych w Internecie.
W wielu przypadkach pojedyncze wyszukiwanie w zupełności wystarczy, aby znaleźć informacje na temat wpisanych słów kluczowych, a wyszukiwarka stara się rozwiązać nawet najdrobniejsze problemy. Z tego powodu Google wspiera zamieszczanie treści o wysokiej jakości, które odpowiadają intencjom wyszukiwania użytkownika i stale poprawia swój system indeksacji.
Indeksowanie stron to proces dodawania stron WWW do dużej bazy danych, takiej jak indeks Google, poprzez skanowanie i analizę systemowych plików zamieszczanych w Internecie.